Derfor skal alle børn føle sig anerkendt for de forskellige kompetencer, de møder skolen med, og alle skal møde passende udfordringer både fagligt og socialt.
Alle elever vil blive tilbudt en variation af undervisningsmetoder, -aktiviteter og – materialer, der tager sit udgangspunkt i ovenstående visioner.
Når eleverne skal videre til Mellemtrinnet, samarbejder gamle og nye lærere for at give de bedste vilkår for det nye samarbejde.
Anerkendelse er en ret – ikke noget, man skal kæmpe for.

Din rolle som forælder de første år

Din rolle som forælder til et barn i 0.-3. klasse handler især om at skabe gode rammer for dit barns skolegang og læring. Du kan samarbejde med skolen om dit barns læring ved at vænne dit barn til at få rutiner omkring skoledagen, så morgenmad, pakning af skoletasken, samtaler om skolelivet og måske træning i bogstaver og tal bliver en naturlig del af hverdagen. Klassens miljø og trivsel er afgørende for, at dit barn har det godt og kan lære. Derfor handler din rolle som forælder i indskolingen også om at få skabt et godt forældresamarbejde omkring klassen. Fælles aftaler og retningslinjer for klassen gør skoledagen tryg og forudsigelig for børnene.