7.-9. klasse

Vi ser det som vores opgave at fastholde elevernes nysgerrighed efter læring, og deres lyst og mod til at udfordre sig selv.

Undervisningen i udskolingen er baseret på problemløsning, ideudvikling, refleksion, tolkning, perspektivering og mundtlige redegørelser for det lærte.

En vekselvirkning mellem disse metoder er med til at danne eleverne, og at gøre dem i stand til at opfylde målene for folkeskolen og kvalificere dem til deres ungdomsuddannelser.

Vi arbejder i feltet mellem udfordringer og omsorg. Det indebærer, at arbejdsklimaet er præget af tillid mellem lærer og elev og mellem eleverne indbyrdes. Dette betyder desuden, at vi tager hånd om eventuel mistrivsel i åben dialog i samarbejde med elever og forældre.

Omgangstonen er præget af respekt for hinanden og det arbejde, der udføres på elev- og lærerniveau.

Din rolle som forælder til et barn i udskolingen

I 7.-9. klasse består din rolle som forælder blandt andet i at understrege over for dit barn, at skolegangen ikke kører af sig selv. Det kan være udfordrende i en tid, hvor dit barn måske er skoletræt eller mest optaget af de ting, der foregår uden for skolen med venner, kærester og fritidsinteresser. Det lyder banalt, men husk fortsat at tale med dit barn om skolen. Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år.

Sidst opdateret: 1. oktober 2023